Loading...

Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας

Υπεύθυνη Γραφείου : Νικολάου Παρασκευή
Τηλ : 2613603459
Φαξ: 2610994537
Email: info@pgnp.gr

 

Μακρυγιάννη Βασιλική, τηλ. : 2613603988

Κυπριώτη Μαρία, ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών, τηλ : 2613604097

 

Tο Γραφείο Εξυπηρέτησης του Πολίτη στο ΠΓΝΠ, συστήθηκε με πράξη Διοικητή τον Ιούλιο του 2002 και στελεχώθηκε με έμπειρο και κατάλληλο προσωπικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών, των συνοδών και των πολιτών.

Βάσει του άρθρου 9 του Ν.386/10(Α΄129/03.08.2010), το παραπάνω Γραφείο, μετονομάστηκε και λειτουργεί με την ίδια φιλοσοφία, βασικές αρχές και αρμοδιότητες, σε Γραφείο Υποστήριξης του Πολίτη.

Το Γραφείο Υποστήριξης του Πολίτη μετονομάζεται σε "Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας"με τον Ν.4368/2016(ΦΕΚ Α21/21-2-2016).

Σκοπός & Στόχοι

Οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας έχουν σκοπό την εξασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της υγείας τους μέσα από διαδικασίες που εξασφαλίζουν την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Ο καλά ενημερωμένος ασθενής είναι σε θέση να επικοινωνήσει καλύτερα με γιατρούς, νοσηλευτικό, τεχνολογικό και διοικητικό προσωπικό, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αποτελεσματικότερη περίθαλψή του.

Στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, μπορούν να απευθύνονται οι ασθενείς (νοσηλευόμενοι και εξωτερικοί), οι συγγενείς και συνοδοί ασθενών, οι επισκέπτες και όλοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες για την άμεση ενημέρωσή τους για θέματα του Νοσοκομείου, να υποβάλουν προτάσεις ή καταγγελίες που αφορούν την παροχή υπηρεσιών υγείας και κυρίως να προστατεύονται κατά την άσκηση του δικαιώματός τους στο βασικό ανθρώπινο αγαθό της υγείας.

Όλες οι δράσεις του Γραφείου στοχεύουν να συμβάλλουν στην διευθέτηση υποθέσεων που απορρέουν από την άσκηση του δικαιώματος του Πολίτη για την υγεία του, αποσκοπώντας στην εξομάλυνση και εξάλειψη, ει δυνατόν, δυσλειτουργιών, που παρεμποδίζουν την εξυπηρέτηση του Πολίτη και κατ’ επέκταση και το έργο των εργαζομένων στον Υγειονομικό Τομέα, με απώτερο στόχο την εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου.

Το Γραφείο είναι αυτοτελές και υπάγεται απευθείας στον Αναπληρωτή Διοικητή.

Βασικές αρχές λειτουργίας

Το πλαίσιο λειτουργίας του Γραφείου διέπεται από πλέγμα διατάξεων, οι οποίες ρυθμίζουν ζητήματα σχετικά με την προάσπιση των Δικαιωμάτων των Πολιτών και ειδικότερα εκείνων που αφορούν στην κατοχύρωση και Προστασία των Δικαιωμάτων των Ασθενών, όπως:

Ν. 4368/2016 (ΦΕΚ Α21/21-2-2016)

Ν. 2071/92 (Α΄123/14.07.1992),Άρθρα 47 &94-100,

Ν. 2716/99 (Α΄96/17.05.1999), Άρθρα 1&2,

Ν. 2519/97 (Α΄165/21.08.1997), Άρθρο 1,

Ν.2619/98 (Α΄132/19.06.1998), Άρθρο 1,

Ν.3418/05 (Α΄287/28.11.2005),

Π.Δ.216/01 (Α΄167/25.07.2001)

Αρμοδιότητες Γραφείου

Το Γραφείο είναι αρμόδιο για:

  • την καθοδήγηση του πολίτη σε θέματα των τομέων Υγείας.
  • την σωστή ενημέρωση του πολίτη για τα δικαιώματά του.
  • την ενημέρωση του πολίτη για τις ενέργειες που απαιτούνται για την διεκπεραίωση των υποθέσεών του.
  • την κατεύθυνση του πολίτη στις αρμόδιες για τις υποθέσεις του υπηρεσίες.
  • την υποβολή προτάσεων για την βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και την απλούστευση των διαδικασιών τους.
  • την συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών υγείας και η παραπομπή τους για εξέταση στα αρμόδια όργανα.
  • την σύνταξη έκθεσης πεπραγμένων σε ετήσια βάση και η υποβολή στοιχείων της λειτουργίας του προς την Τριμελή Επιτροπή του άρθρου 9 του Ν.3868/10 και την Αυτοτελή Υπηρεσία Δικαιωμάτων Ασθενών του ΥΥΚΑ.

Χώροι Γραφείου

Χώρος Υποδοχής: Βρίσκεται στην κεντρική είσοδο του Νοσοκομείου, στο Ισόγειο (πίσω από το τηλεφωνικό κέντρο), και παρέχεται πληροφόρηση σε σχέση με τις εισαγωγές ή τα εξιτήρια ασθενών, χρήσιμα τηλέφωνα, κανόνες λειτουργίας και ωράρια υπηρεσιών –εξωτερικών ή απογευματινών ιατρείων κ.ά , όπως και καθοδήγηση των πολιτών για την πρόσβαση στις υπηρεσίες ή στα Τμήματα του Νοσοκομείου.

Χώρος Διαχείρισης προβλημάτων των Πολιτών: Βρίσκεται στην κεντρική Διοίκηση, στο Ισόγειο (Γραφείο Διοικητικού Διευθυντή) και παρέχεται υποστήριξη σε όποιο ζήτημα προκύπτει κατά την συνδιαλλαγή των πολιτών με το σύστημα Υπηρεσιών που είναι υποχρεωμένο να παρέχει το Νοσοκομείο.


Ν.4368/2016(ΦΕΚ Α21/21-2-2016)
 
© Copyright 2012 - 2017 ΠΓΝΠ Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών